Інтерв’ю Петра Мельника для інформагентства “Інтерфакс-Україна”
Ексклюзивне інтерв’ю співвласника та виконавчого директора агрохолдингу Agricom Group Петра Мельника, який у грудні обійняв посаду президента аграрної асоціації “Український клуб аграрного бізнесу” (УКАБ), агентству “Інтерфакс-Україна”.
Цитати з інтерв’ю:
“Для мене це виклик, оскільки УКАБ – сильна організація, яка на ринку працює вже 14 років. Ми брали активну участь і підтримували відкриття ринку землі, підтримували розвиток ринку хімії, добрив, насіння. Багато всього за цей час зроблено. Мораторій на продаж землі знято, але є ще багато шорсткостей. Тому, насамперед, наше завдання – ці напрацювання не втратити і продовжувати лібералізацію ринку землі”.
“Ключовим для нас також є продовження лібералізації ринку засобів захисту рослин (ЗЗР), боротьба з монополією у певних видах добрив, приведення ситуації до таких нормальних ринкових умов”.
“Ще одне важливе завдання – розширення географії та кількості учасників УКАБ. Agricom Group не великий холдинг, за земельними володіннями ми потрапляємо до низу середнього дивізіону із земельним банком 20-30 тис. га. Таких компаній в Україні зараз 200-300, і я вважаю, що саме вони мають посилити асоціацію”.
“Що стосується зростання цін на добрива, я думаю, що це все-таки сезонний сплеск. Аналітики УКАБ і остання організована нами конференція показали, що цей тренд подорожчання буде, але вже є певні падіння на ринку руди та інших commodities, що корелюють із енергоскладовими в вартості товару. Ми думаємо, що цей тренд на підвищення трохи “відіграє” у зворотний бік”.
“Українському насінню частково вже відкрили доступ до ринку ЄС, і це хороший тренд. Наші виробники повинні бути присутніми як гравці європейського ринку. Упевнений, що якість нашого насіння, навіть якщо це іноземна селекція і воно вирощене в Україні, не гірше за закордонне.
Я не бачу проблем у забезпеченні насінням з усіх культур, асортимент навіть розширюється. Цього року ми в Agricom Group додатково почали пробувати голландську селекцію, але при цьому так само активно працюємо з українською селекцією з кукурудзи”.
“Я вже близько чотирьох років веду громадську діяльність, і щороку нам запитують: а що у вас, в агро, з рейдерством відбувається? Щороку ми говоримо, що випадків менше, але іноді бувають такі ситуації, які створюють відчуття, ніби вся країна живе без законів. І, на жаль, такі випадки ще трапляються”.
“В українському агробізнесі немає людей збоку, як мені здається. Є люди, яких беруть із міністерств чи асоціацій, яких ми всі вже знаємо, і вони добре розуміють, що таке агроринок”.
“Я взагалі ніколи ні від чого не зарікаюся, але у найближчій перспективі для мене у громадській діяльності бізнес є пріоритетом”.
“Зараз ми розглядаємо проект запуску власного виробництва паливних пелет. Тому що нині на землях, які по паперах числяться як поля, вже 30 років ніхто нічого не робив, і вони перетворилися на ліси”.
“У 2021 році ми ухвалили нову стратегію, згідно з якою протягом п’яти років плануємо інвестувати у розвиток переробки в Україні близько $20 млн. За останні шість місяців ми проінвестували близько $2 млн. Зараз якраз у розпалі будівництво виробничого складу”.
“Наступного року плануємо запуск трьох нових лінійок продуктів. Це не пластівці, це інші продукти, активно висвітлюватимемо їхню появу на полицях магазинів”.
“З моменту створення компанії ми проводили аудит і продовжуємо його робити, оскільки ми орієнтовані працювати за стандартами, сплачувати податки та займати відкриту позицію до держави. Приблизно до 2018 року в селах, де ми працювали, Agricom Group був єдиною компанією, яка сплачувала податки із правильної суми: не з 3%, а як було насправді (з 10%, 12% чи 15%)”.
Джерело: Інтерфакс-Україна