Місія: знайти потенціал села
Українське сільське господарство, незважаючи на свою традиційність, значною мірою поступається за якісними та кількісними характеристиками своїм «колегам» із західних країн. За оцінками експертів, врожайність по країні в середньому в 3 рази нижче врожайності в США і в 2,5 рази нижче, ніж в ЄС. Фахівці Світового банку вважають, що Україна використовує свій сільськогосподарський потенціал тільки на чверть. Що ж потрібно для ефективного використання цього потенціалу, а головне – хто може його розкрити?
Три фактори успішності
У сучасній економіці сільське господарство саме по собі прийнято відносити до сировинних галузей, оскільки його продукція використовується саме як сировина для виробництва товарів, наприклад, харчової промисловості. Підвищення економічної ефективності підприємств аграрної сфери, серед іншого, можливо шляхом їх розширення до так званих вертикально-інтегрованих, які самостійно займаються вирощуванням і переробкою врожаю, одночасно з тим створюючи продукт для кінцевого споживача під власними торговими марками. Не менш важливим аспектом є і підвищення операційної ефективності агропідприємств, яка можлива за умови грамотного управління, а також є наслідком застосування ефективних технологій.
Незважаючи на значний потенціал зростання, українське сільське господарство поки не так цікаво іноземним інвесторам – їх відштовхує складна система дозвільних документів, заплутане оподаткування, але більше – нестабільна соціально-економічна ситуація по країні. Національний же інвестор готовий до подолання таких труднощів, у нього є розуміння реалізації проектів в неприпустимих, на думку західних колег, умовах. Крім того, він краще знайомий зі специфікою ведення бізнесу в нашій країні, особливостями ринку.
Застосування сучасних технологій – важливий фактор при веденні не тільки аграрного бізнесу, а й інших видів діяльності. Шляхом зниження ресурсоємкості виробництва, вони дозволяють знизити собівартість і досягти оптимального рівня рентабельності. Це вимагає системного управління витратами, регулярного і різнобічного їх моніторингу, що неможливо без фахівців високого рівня, чиї знання і є головною рушійною силою будь-якої ефективної компанії.
Ефект українського інвестора
До компаній, які впровадили і успішно застосовують сучасні наукові підходи в сільськогосподарській і продовольчій сферах, сміливо можна віднести національну агропромислову групу Agricom Group, яка торік почала роботу з ТОВ «Агрофірма Іванівка АГ», землі якої знаходяться в Чернігівському районі.
У минулому збиткове, підприємство миттєво відчуло потужну фінансову та управлінську підтримку: змогло розрахуватися з боргами, освоює кошти на модернізацію та оновлення автотранспортного парку, техніки, підвищено зарплати співробітникам. Також, були профінансовані всі весняно-польові роботи: закуплений посівний матеріал, засоби захисту рослин, мінеральні добрива, паливо. Успішно реалізуються програми з оптимізації та підвищення ефективності окремих процесів.
У виграші залишилася і сільська громада: в рамках корпоративної соціальної відповідальності Agricom Group були укладені угоди про соціально-економічне співробітництво з сільрадами, на території яких розміщуються землі, відповідно до яких підприємство бере на себе фінансові зобов’язання з підтримки сіл. Так, наприклад, Краснянська сільрада вже отримала гроші на ремонт школи, транспорт для учнів, благоустрій територій, а в селі Кархівка за фінансової та організаційної участі Agricom Group відкрився дитячий садок «Мандаринка» – досить рідкісне явище для таких невеликих населених пунктів.
«Починаючи роботу в конкретному регіоні ми не ставимо перед собою мети отримати миттєву вигоду. Наш бізнес-план розписаний на роки. Наприклад, щоб переробний завод або елеватор окупив себе і, більше того, приніс прибуток, необхідно зібрати не один урожай. Безумовно, земля є для нас стратегічним ресурсом, але цим ресурсом потрібно грамотно управляти. Не менш важливим для нас є висококласні фахівці – і це не тільки управлінці, а також і представники робочих спеціальностей, ті, хто сумлінно трудиться в полях і на підприємствах Agricom Group», – поділився виконавчий директор Петро Мельник.
ДОВІДКА:
Agricom Group – національна агропромислова група, що спеціалізується на виробництві, розробці та дистрибуції продуктів харчування, вироблених на основі зернових культур, використовуючи потужності власних сільськогосподарських, переробних, виробничих і торгових підприємств.
Інвесторами Agricom Group виступають українські і європейські компанії. Акціонери і група впроваджують передові європейські стандарти ведення бізнесу та починаючи з 2013 року проводять аудит всієї діяльності за міжнародними стандартами в одній з передових міжнародних аудиторських компаній.
Торговий дім «Добродія Фудз» – підприємство групи, напрямок діяльності якого продаж бакалійної групи товарів під власною торговою маркою «Добродія».
Чисельність персоналу – більше 350 осіб.
За матеріалами Чернігівського міського порталу: http://www.gorod.cn.ua/news/gorod-i-region/64054-missija-naiti-potencial-sela.html