Коментар Петра Мельника щодо налагодження власної логістики для Агропорталу
Петро Мельник, виконавчий директор та співвласник агрохолдингу Agricom Group, президент Українського клубу аграрного бізнесу (UCAB)
– Після звільнення від російських окупантів території, на якій знаходиться Чернігівський аграрний кластер і сучасне інноваційне виробництво вівсяних пластівців та продукції на зерновій основі під ТМ Dobrodiya, San Grano, San Granola, WOWСЯНКА та YUMMOJI, ми розуміли, що стратегію, включаючи логістичну, потрібно міняти. Тож, вирішили здійснювати прямі поставки готової продукції до країн ЄС.
На початку літа 2022 року ми запустили власну логістику до Європи – придбали вантажні автомобілі, і вже у липні розпочали перші відвантаження готової продукції до країн ЄС. Паралельно з цим був відкритий повноцінний торговий дім у Польщі з прямими контрактами на дистриб’юторів Європи та на торгові мережі. Наразі ми маємо сильну команду у Польщі, яка займається розширенням експортних ринків у Європі, склад у Варшаві, працюємо з декількома великими польськими та молдовськими мережами (Carrefour, BestMarket, Intermache, Allegro, Linella та ін.), і поступово розширюємо їх кількість.
Якщо раніше 70% нашої продукції відвантажувалась через порти до країн Африки та Азії, то наразі замінюємо ці об’єми продажами до країн Євросоюзу та Англії. Таким чином власна логістика допомагає відновити експортні постачання нашої продукції.
Щодо логістики зернових, тут схожа ситуація. За кошти, які ми отримали з проданого ще у 2020 році врожаю, додатково придбали парк вантажівок, і це нас зараз дуже підтримує. Якщо раніше ми продавали майже 90% кукурудзи, соняшника та зерна в Україні, то в минулому році близько 80% продали на експорт. Вивозили сировину залізничним сполученням, автомобілями довозили до Польщі, Румунії, Словаччини, Болгарії. Працювали і продовжуємо працювати зі всіма країнами.