«Мета: організація ефективної інтегрованої логістики» – Олександр СМОКОТНІН


Нові виклики в supply chain – як на них реагувати, розповів Олександр СМОКОТНІН, Директор департаменту логістики Agricom Group
– На Вашу думку, які професійні навички і особистісні якості визначають відмінного директора та головного спеціаліста в ланцюзі поставок?

– Відмінний директор – це відмінний менеджер, з яким працюють високопрофесійні і орієнтовані на результат співробітники. При цьому хороший директор в ланцюзі постачань будує співпрацю з персоналом як свого, так і суміжних підрозділів компанії, і звичайно ж з постачальниками, на умовах взаємовигідного партнерства.

Сьогодні часто говорять, що ми живемо і працюємо в умовах невизначеності і швидкозмінних умов. Інформаційні технології, науково-технічний прогрес, політичні, демографічні та економічні фактори накладають свій відбиток.

Світ змінюється з величезною швидкістю і ланцюги поставок в наш час – це живий організм, який росте, розвивається, змінює вектор свого напрямку. І фахівець в ланцюзі постачань завжди повинен бути готовий до змін, здобувати нові знання та навички. А директор ланцюга поставок – освоювати нові напрямки, знаходити нові рішення, залучати нових людей.

Так, один з моїх колег, директор з логістики, бездоганний професіонал в ланцюжках поставок, прекрасно розбирається у виробництві, закупівлі та багаторічним досвідом – прийняв для себе рішення йти вчитися і здобувати додаткову освіту, розуміючи, що не вистачає знань, і традиційні підходи не працюють .

– Поділіться, будь ласка, Вашим принципом і алгоритмом – як серед безлічі завдань в ланцюзі постачань / логістики Ви вибираєте ті, які необхідно вирішити в першу чергу? (Йдеться про завдання, які пов’язані з розвитком логістики, не поточною роботою).

– У добі 24 години, всіх завдань в логістики не переробиш, а ланцюг поставок можна удосконалювати до безкінечності … Потрібно грамотно розставляти пріоритети і розуміти головну проблему, вирішивши яку, наступні питання можливо відпадуть у нас самі собою.

Проаналізувавши причинно-наслідкові зв’язки, виявляю головну проблему і перш ніж вирішувати її, думаю, хто і як може грамотно і швидко вирішити її за мене? З моїх підлеглих, колег з суміжних підрозділів, постачальників і т.д.

Вирішивши одну головну проблему, я знаходжу наступну головну проблему і вирішую її, таким чином, я намагаюся «є слона по шматочках».
Крім того, я завжди роблю в першу чергу те, що запланував особисто і мінімально відволікаюся на реактивні дії.

Якщо хочеш щось зробити, зроби це тут і зараз. Насамперед я намагаюся почати робити те, що можна зробити вже і отримати негайний результат або фундамент для його отримання.

Я завжди спочатку вношу корективи без залучення інвестицій грошей і часу, тому що щиро вважаю, що інвестувати треба туди, де є вже результати і немає сенсу фокусуватися на проблемах, які відбирають ресурс і не дають результату.

 

– На сьогоднішній день в управлінні ланцюгом поставок і управлінні в принципі є багато підходів. Якими системами, теоріями, рішеннями користуєтеся Ви і чому?

– У роботі я постійно використовую масу різних підходів. Залежно від ситуації і контексту теорія постійно стає практикою, а практика стає теорією … Часто використовую алгоритми і принципи Теорії рішення винахідницьких задач (ТРВЗ), Теорії Обмежень (ТОС), Теорію Вірогідність, Надійності Машин і Механізмів, Технології Адміністративного Управління, Реінжиніринг Бізнес Процесів і багато чого ще (різних технологій і інструментів).

Моя особиста концепція організації ефективної логістики – це «ВИД»: Час, Інформація, Гроші.

Ми повинні своєчасно, володіти повною і достовірною інформацією, доступною для візуального оперативного контролю за ключовими показниками, для формування статистичної звітності, повного аналізу даних за необхідний період в розрізі план / факт і чіткого розуміння подальших коригувальних заходів в організації логістики. Скільки часу займає кожна операція і кожен бізнес процес, і скільки грошей обходиться нам кожна операція і кожен бізнес процес в розрізі учасника (і груп учасників) бізнес процесу і т.д.

– Планування – власне (попит, товаропотоки) і на рівні крос-KPI з іншими партнерами по ланцюгу поставок (зовнішніми і внутрішніми) – які завдання найбільш гостро стоять в цьому напрямку, і які рішення Ви підібрали?

– Чим коротше діапазон планування, тим вище точність, гнучкість і швидкість реакції. Чим швидше ми отримуємо оперативну інформацію, чим швидше зможемо її обробити, тим більше шансів швидко прийняти правильне рішення.

Отримані цифри і дані заднім числом – це вже просто статистика, і немає реальної можливості змінити ситуацію в минулому, дорога ложка до обіду … Сьогодні ми можемо змінювати наше завтра, якщо знаємо що міняти і як, в ідеалі потрібно відразу online вносити коригування в процес.

На даний момент я реалізую наступні цикли планування, моніторингу, план факторного аналізу та звітності:

Планування в розрізі: 3 роки, 1 рік, 1 місяць, 1 тиждень, 1 день і актуальні фактичні дані (план / факт) в розрізі всіх основних параметрів.

Оперативна інформація в режимі реального часу online про кожну машину, про кожному вагоні, про кожному транспортному засобі і кожної одиниці прибиральної і допоміжної с / г техніки, статус авто і технологічних і логістичних бізнес-процесів на елеваторах та / або токах.

Головною проблемою (складністю) на початковому етапі була і залишається необхідність «розмовляти однією мовою», оперувати одними і тими ж поняттями, прийти до згоди з стандартам роботи і сфокусованим цілям. Для вирішення проводимо постійну комунікацію, навчання своїх колег, і паралельно «посилюємо» свою команду однодумцями і професіоналами.

Журналіст: Анастасія Рубановіч, my-trade-group.com

Top